Sökmotoroptimering lokalt

Behöver man hjälp med att ta fram en bra hemsida och samtidigt sökmotoroptimera den så kan man börja med att undersöka lokala företag. Fördelen med att anlita ett lokalt företag är närheten till möten osv. Det kan i många fall bli lättare för båda parter att kommunicera i projektet.

Få hjälp med att sökmotoroptimera hemsida för företag från lokala leverantörer

Lokal sökmotoroptimering

Vad handlar sökmotoroptimering om?

Enkelt förklarat handlar sökmotoroptimering och lokal sökmotoroptimering om att bli synlig i det så kallade ”organiska sökresultatet”. Inte att synas på betalda annonseringar i ett sökresultat. Det har på senare år blivit viktigare och viktigare, framförallt för företag som säljer tjänster och produkter på nätet. Idag sökmotoroptimerar nästan alla företag sina hemsidor, eller köper in från någon specialist.

Själva arbetet brukar delas in i två delar. Det är först On-page och Off-page. On-page handlar om att optimera allt som ligger på hemsidan. Det kan vara titlar, texter, språket, rubriker, bilder osv. Off-page är allt arbete som handlar om att bygga upp sidans auktoritet med kampanjer som t.ex. ska locka besökare eller likande. Även innehåll och länkar ses som ett arbetssätt med sökmotoroptimeringen.

Ta analysen först

Ska ni köpa sökmotoroptimering av ett lokalt företag som kommer de med största sannolikhet att fråga er om målsättningen med arbetet. Innan nu kan gå vidare till att göra On-page och Off-page så måste en grundläggande analys göras. Där går man igenom vad man har att arbeta med, vilket som är målet och vilka sökord man ska synas på.